Hayal kurar mısınız hala? Yoksa çoktan bıraktınız mı o işleri? Büyüdünüz mü? İllaki vardır canım hayaliniz, iş, kariyer, yüksek maaş, saygınlık(!), lüks bir ev ve araba, çocukları özel okula gönderme, emeklilik için para biriktirme?

Ben size demiyorum ki astronot olma hayalinizden vazgeçtiniz mi? İtfaiyeci olmaktan vs. Hayaliniz kaldı mı hiç diyorum cebinizde, avuçlarınızda? Hah işte onlardan bah

sedin bana. Var mı "yaşamaya" dair bir hayaliniz?

Neyse ben başlayayım anlatmaya, belki sizinki de gelir aklınıza. Belki biliyorsunuzdur okulumu değiştirmeyi planlıyorum, ilk önce onunla başlayacağım hayallerime. Ege'yi istiyorum, yakında başvuruda bulunacağım. Olmazsa da diğer okulları tek tek gezeceğim. Okul işim hallolunca önümdeki ilk hedef başarılmış olacak.

Devam eden hayalim ise yine bilme ihtimalinizin olduğu Dut hikayesi. Bir kitap yazma teşebbüsünde bulundum ve taslağımı okuttuğum insanların bir çoğundan olumlu tepki aldım, önümdeki en yakın ve gerçekleştirmek için çırpındığım yegane hayalim o kitabı tamamlayıp bastırmak. Tutarsa 2. ve 3. kitap yazımlarına devam etmek.

Otostop var mesela hayalimde. Memleketi gezmek adım adım. En uygun zamanım ise öğrencilik yıllarım olacağından, onu bu öğrenim hayatımda hayata geçirmeliyim, ufak bir el kamerasıyla birlikte. Belgesel gibi bir şey çekebilirim belki, amatör tabi. Bir iddaam yok belgesel kısmında, sadece anı olarak saklamak için ve bir yol hikayesi oluşturmak için. Şoförlerde o kadar fazla hikaye var ki dinlemeye değer, aklınız almaz.

Sokakta müzik yapmayı hayal ediyorum, öyle iş gibi, meslek gibi değil ancak hayatımın bir bölümünde onu da yapmak istiyorum. Bakarsın otostopla bütünleştiririm o hayalimi de, belli mi olur.

Daha ileriye yönelik hayallerim de var tabi. Mesela bir kamp alanı oluşturmak! Bir zeytinlik ya da portakal bahçesi içerisinde. Yazın turizm, kamp, kışın ise hasat. 2-3 dönüm ile başlasam bile ilk aşama için yeterli olacaktır. Sonrasında ise onu daha da geliştirebilirim, birkaç farklı ve zahmetli hayalim daha var ama burada ifşa etmesem daha iyi olacak benim için, fikir hırsızları vardır, neme lazım?

"O kadar okul okuyorsun, boşa mı bunca çaba?" mı dediniz, ben mi yanlış duydum? Onun için de şöyle bir hayalim var, bağımsız proje yürütmek, bir peyzaj mimarı olarak. Dolayısıyla belediye başkanının bana dayattığı ya da patronun gösterdiği projeyi harfiyen yapmak yerine hayal gücümü kullanabileceğim projeler üretmek. Varsın yılda 1-2 tane olsun ama olsun. Tam olarak istediğim gibi bir şey yapamayacaksam zaten emir eri gibi proje çizmek ne kadar tatmin edebilir ki beni?

Organik tarım da hayallerim arasında yer alıyor. Onu da kamp alanı hayalimle bütünleştirmeyi düşünüyorum.

Aşk? Hmm, duymuştum, şehirdeydim. Yalnız en azından bir tane kızım olsun istiyorum, hayallerimden birisi de bu.

Sıra size hanımlar beyler, sizi dinleyelim. Büyük keyif alırım ben hayal dinlemekten, yaşama bağlar insanı.


3 Comments

Adsız dedi ki...

okulu bitirip çalışmaya başlamak istiyorum. Bütün kış minik minik çocukları okutup para biriktirmek yazın da çatır çatır yemek istiyorum :)) elimde fotoğraf makinesi altımda karavanım ile memleketin her köşesini gezmek istiyorum :))

Adsız dedi ki...

Ben Rio'da karnavala katılmak ve dünya kupasını izlemek istiyorum. İran'a gitmek istiyorum, bir de Fransızca öğrenmek. Bir de sanat tarihi okumak. Bitmez de bir oturuşta sayabileceklerim bu kadar.

Hayal de kuramayacaksak kafamıza sıkalım gitsin zaten.

yufkayureklikelgobekli dedi ki...

@Pire Kızı çcocuklarla vakit geçirme fikri her zaman cazip gelmiştir bana da :) Ayrıca karavan herkesin hayali sanırım, herkesin kanında bi çingenelik, yörüklük, gezginlik var galiba. Umarım gerçekleştirirsin hayalini ^_^

@Adsız Fransızca zor ya öğrenmek için, şevkini kırmayayım da yine de :) İran'a giderken haber et, peşine takılabilirim. Rio'ya gideceksen de Portekizce öğrensene, neden Fransızca?

Hürmetler her ikinize de

Blogger tarafından desteklenmektedir.