Aranızda hala Kesmeşeker'i tanımayanlar varsa bugün tanışmak için uygun bir gün. "Şarkılarda bilhassa sözlere önem veririm" diyenleriniz varsa mutlaka şarkılarını hatmetmeli ve sindirmelidir diye düşünüyorum.

Kesmeşeker'in kurucusu, gitaristi, söz yazarı, bestecisi ve solisti olan Cenk Taner, Kesmeşeker dendiğinde akla gelecek neredeyse ilk ve tek isimdir. Kesmeşeker'in ilki 1991 yılında olmak üzere yedi adet stüdyo albümü bulunmaktadır. Onlar ise sırasıyla;
  • 1991 Dipten ve Derinden 
  • 1993 Aşk ve Para 
  • 1995 Tut Beni Düşmeden 
  • 1998 İnsülin 
  • 1999 İçinde İçindekiler Vardır 
  • 2004 Kum 
  • 2011 Doğdum Ben Memlekette
Ayrıca Cenk Taner'in bir adet solo albümü ve besteleyemediği yazılarından oluşan bir de Andıran Otu adında kitabı bulunmaktadır. 

Gönül meselelerinden toplumsal olaylara, hayata dair dokunuşlardan siyasete kadar geniş bir yelpazede konuları ele alan şarkılarıyla Kesmeşeker'in kalbi Cenk Taner Kent Ozanı yakıştırmasını sonuna kadar hak eden bir abimizdir, canımızdır, ciğerimizdir. 

Yazıyı da Cenk Taner'in dinleyenleri için uygun gördüğü bir söylevle bitireyim.

“Kesmeşeker dinleyicisidir ki ‘uçsuz bucaksız azınlık’tır; onlar ‘kaç’ değil ‘kim’dir…”

Son albümün son vidyo klibini de iliştiriyorum, dahasını dinlemek, öğrenmek isteyen olursa şayet, buralardayım, gugıl da buralarda.


Blogger tarafından desteklenmektedir.