Korhan Futacı ismini bir yerlerde duydunuz mu? Duymadıysanız gelin size biraz bahsedeyim. Daha önceden de mutlaka projeleri olmuştur ancak ilk olarak piyasaya Tamburada ile çıktı sanırım. Caza farklı bir nalayışla yaklaştılar ve kendince bir dinleyen kitlesi yarattılar. Futacı tenor saksafonu ve geri vokaliyle eşlik ediyordu bu gruba. Ediyordu diyorum çünkü o proje bitti. Futacı, Tamburada ile Fantastik adında bir albüm yayınladı.
maysipeys 
feysbuk
last efem



Ardından Futacı kendisinin öncülük ettiği DANdadaDAN grubunu oluşturdu. Alışılagelmiş müziklerden sıkılanlar için bulunmaz bir gruptu. Futacı yine tenor saksafon ve solist olarak boy gösterdi bu grupta. Grubu çekici kılan ise grubun davul, bas, saksafon ve klavyeden oluşmasıydı. Sen Bana Birini Android isimli albümleriyle ezber bozan, "bir grupta gitar olmazsa olmaz" algısını yıkan ve bunu ziyadesiyle yerine getiren DANdadaDAN, saykodelik tınıları ile Futacı'nın bir nevi sıçrama tahtası olmuştu.

may sipeys
feysbuk
last efem



Sonrasında Yasemin Mori ile de çalışmaya başladı, iki albümünde de çok katkısı var. Ayrıca bu zamanlarda da bar performansı için Burak Gürpınar, Selim Saraçoğlu ve Mehmet İnci ile bir araya gelen Futacı, deneysel bir prograsif müzik ile karşımıza çıktı bu sefer. İki adet de demo yayınlayan Kujo sanırım artık devam etmiyor.

may sipeys



Sonradan Konstukt adında bir grubu daha olmuş ancak onu hiç duymamıştım, araştırmaya da üşendim, muhtemelen yazı bitince ona da bakacağım.

Son projesi ise Korhan Futacı ve Kara Orkestra ile Futacı resmen şimdiye kadarki tüm deneyimlerini konuşturmuş. Kara Orkestra ile üç yılı aşkın bir süredir müzik yapan Futacı, bu grup ile 2010 yılında isimsiz yayınladıkları albümünün ardından 2012'de Pavurya albümünü yayınladı. Müzik ahengi ve vurucu saksafon soloları ile beyin orgazmı gerçekleştirmeye devam etmektedir.Saykodelik ve caz müziği kendince harmanlayan bir gruptur Kara Orkestra.

web sitesi
last efem
feysbuk








3 Comments

Adsız dedi ki...

Dandadadandan Tamburadaya kadar ve en son Kara Orkestraya kadar her yerden takip ettiğim BABA. bu tarz insanlar benim gözümde adam değil baba oluyor ya.Saksafonu çalmıyor adam yaşatıyor, neyse fazla aşığım ben bu adamın müziğine.

yufkayureklikelgobekli dedi ki...

Tamamiyle aynı fikirdeyim!

mirage dedi ki...

ben bu adami cok seviyorum! ama cok seviyorum!

Blogger tarafından desteklenmektedir.