Koku insan duyularında en güçlü olan-mış.

Şimdiye kadar kokladığınız en kötü kokuyu aklınıza getirin, ne idi?

-Günlerce beklemiş çöp yığıntısı?

-Kusmuk?

-Üç ay yıkanmamış birisi?

Benim seçeneklerim bunlar olmazdı. Zamanında Fethiye'nin bütün çöp depoalama alanlarını maskesiz dolaşmış, yılbaşı partisi sonrası bir küvet kusmuğu eliyle temizlemiş ve yıkanmama rekorunu üç ay gibi bir süre ile egale etmiş biri olarak bu kokular aşikar olduğum ve midemi kaldırmaya yetmeyen kokulardır.

Ancak...

Şimdiye kadar kokladığım en kötü koku bugündü.

Kütahya'dan Ankara istikametine otobüsle babasıyla beraber binmiş "evde de bulaşıkları yıkamamıştım bir haftayı geçti babam keser beni, ayrıca ortalıkta dağınıktı" diye endişe içerisinde yolculuk eden biri rolüne büründüm bugün. Ümitköy köprüde inip taksiyle evimize vardığımızda kapıyı açmadan önce elektrik sigortasını kaldırdım ama bende hala bir ışık yanmamıştı. Yılların kurdu olan babam hemen anladı saniyeler sonra yaşayacağımız felaketi.

Zaten apartmana girdiğimizde ilginç kokular geliyordu ama ev kapısını açtığımızda olayın farkına vardık. Ağzına kadar dolu olan buzdolabımız elektriksizlikten sitem etmiş ve içinde ne varsa ısıtmaya başlamış. Bu süreç bir haftayı aşkın süre boyunca devam etmiş. Sonuç? Ömrünüzde koklayabileceğiniz en kötü koku. Hiç birşeye benzemiyor. Yani tabir etmek için benzetme yapabileceğim hiç birşey yok. Et, karpuz, peynir, reçel, zeytin, yemek artıkları, yoğurt, yağ vs vs'nin üzeri pamuk pamuk ilginç bakterilerin habitatı olduğunu gözününzün önüne getirin. İşte öyleydi.

Hemen poşetlere sarılıp buzdolabında ne varsa 4 poşete sığdırıp bir an önce çöpe çıkarmakla başladı görevim. Babama da "sen dinlen ben icabına bakarım" şeklinde bi erkeklik yaptım. Çöpe çıkarmakla yetmiyor meretler, sıra geldi buz dolabının silinmesine. Çamaşır suyuyla bildiğimiz suyu bi kovada birleştirip işe başladım. Lavobodaki bulaşıklar da tabiki ilginç hallere girmiş. Buzdolabı bittikten sonra bulaşıklara da giriştim ve 05.30'dan şu saate kadar olan gayretim sonuç verdi. Ortalık pırıl pırıl lakin ev hala leş gibi kokuyor. Umarım yakın zamanda geçer kokusu.

Siz siz olun, buzdolabında herhangi birşey varsa onu elektriksiz bırakmayın.


Blogger tarafından desteklenmektedir.