Böyle dinlerken tüylerinizi diken diken eden şarkılar vardır dimi? Aşk şarkıları mıdır onlar? vay efendim "öldüm geberdim aşkından, ben napıcam şimdi sensiz" gibilerinden şarkılar mıdır?

Aşk şarkıları etkileyemedi beni o kadar ya. Bi tek Cenk Taner, aşk şarkılarında tek geçebileceğim isim. Neyse. Benim böyle tüylerimi diken diken eden şarkılar hep politik şarkılar oluyo.

Mesela Anti-Flag'tan No Borders No Nations


No Borders, No Nations - Anti-Flag

No borders, no nations
No flags, no patriots!

En etkili sözlerinden birisidir.

Anti-Flag'ın bu şarkıya benzer 1 milyon tane daha şarkısı vardır, hepsinde de bi gaz gelir insana (ya da sadece bana)

Ya da mesela böyle hayata dair, nasıl anlatsam işte böyle Tool'un Parabol şarkısı gibileri

"This body makes me feel eternal. All this pain is an illusion."

Parabol şarkısının son cümlesi, ardından distörşın açılır ve Parabola'ya geçer şarkı.

Ha bide bu vardır

Şeker - Gevende

Şarkıdaki çocuğun hikayesi ve melodi alır götürür beni ve ne zaman ki çocuk "komik şeyler söylüyorum bak, çok komiğimdir. Şimdi, sonra kihkihkih" diye girip öyle içten, samimi ve sıcak gülüşü vardır ki o an benim gözler dolar. Ne kadar da temiz, hiç bişey umrunda değil, tek derdi altı bacaklı böcek. "Bundan sonra bu çocuk gibi gülemicem heralde hiç" diye geçiririm içimden hep.

Aslında maksadım "şarkıların politik şeyleri de anlatması gerekir mi? Ya da ne oranda karışmalı bu işlere?"yi sorgulamaktı ama olmadı, napalım elimizden gelen bu.


3 Comments

kate orange dedi ki...

eğğ başınııı eğecekseen yalnızcaa aşk için eğğğ:)

yufkayureklikelgobekli dedi ki...

Onların yeri ayrı, Cenk Abi'ye girersek çıkamayız :)

kate orange dedi ki...

:) onlar taa şuramızda gizli ;)

Blogger tarafından desteklenmektedir.