Tekrar bir otostop planıyla karşınızdayız efendim. Bu sefer ki istikamet Münih! Orada bir gün geçirdikten sonra Strasbourg. Orada arkadaşı yakalayabilirsek onunla bir ya da iki gün geçirdikten sonra asıl istikametimiz olan Paris! Fikir Dayı'dan çıktı (Dayı = Ramis). Ben de atlayınca 2 Ocak'a randevulaştık ve kırdık kafayı gidiyoruz. Hava umarım çok soğuk olmaz. Dortmund'a gittiğimizden daha az tedirginim. Sonuçta 1000 km'lik tecrübem var. Münih ve Strazburg'ta arkadaşlar var ama Paris konusunda emin değiliz, couchsurfing'ten yardım alabiliriz. Henüz kararlaştırmadık.

Couchsurfing dünyanın başına gelmiş en güzel şeylerden birisi.Ademoğullarından biri couchsurfing için "kapitalizmin yapamadığını yapıp dünyayı ufacık hale getirdi ve zararsız bir şekilde" ya da benzeri bir cümle sarfetmiş site hakkında. Yerinde tespit. Basitçe couchsurfing size dünyanın her yerinde arkadaşın varmış gibi işliyor. Mesela buradan kalkıp Portofino'ya gitmek isteyip te hem arkadaş ziyeret etmek hem de başını sokacak yer edinme konusunda yardımcı oluyor bu site. Daha önce gitmediğiniz herhangi bir yere giderken bu siteye başvuruyorsunuz, evi müsait olan kişi sizi ağırlıyor. Bir arkadaşınıza gider gibi gidiyorsunuz. Sadece konaklamak için kullanmanız biraz kaba olur, dolayısıyla arkadaşınıza gittiğinizde nasıl davranırsanız (beraber vakti geçirmek, beraber yemek pişirmek, sohbet etmek, şehri beraber gezmek, film izlemek vs) yaparsanız siteyi tam amacıyla kullanmış olursunuz. Derdiniz sadece başınızı sokacak bir yer bulmak olmamalı, yeni insanlar tanımak, yeni paylaşımlarda bulunmak olmalı. Eğer öyle olursa tadından yenmez.

Asıl amacı bu şekilde kullanmak olsa da aynı şehirde yaşayan site kullanıcıları aralarında ufak tefek etkinlikler düzenliyorlar. Sinema geceleri, yemek pişirme toplantıları, konserlere beraber gitme, parti vs bunlara örnek olarak gösterilebilir. İnternet üzerinden gerçek hayatta nasıl sosyalleşilir diye merak eden varsa en güzel cevaplardan birisi bu olacaktır.

Buradan bana ulaşabiliyorsunuz.

Konumuza dönersek, 2 Ocak'ta vuracağız kendimizi yola. Bu sefer de Paris fatihi olarak yazsın tarih bizi, hadi bakayım.

Yazın da İspanya'ya gitsek otostopla..

Şans dileyin, ihtiyacımız olabilir.


3 Comments

biraz gargamel dedi ki...

ne gezdin, ne tozdun arkadaş. çıkıp öyle bi dolanıp geliyorum, bacaklarım uyuşuyo falan. yaşlandım mı, içim mi çürümüş bilmiyorum. yaşlılığını hayal edemediğim bi sen varsın lan, sabitlenmiş gibisin bence böyle kalırsın işte 25-30 civarı.

yufkayureklikelgobekli dedi ki...

Bakma ben de öyleyim aslında ama ara ara böyle esiyor işte ^_^ Ayrıca bana gençe diyen azınlıktaki insanlardan birisisin :) Eyvalla Ademimim, senin için de geziyorum buraları. Var mı bi isteğin?

biraz gargamel dedi ki...

gelince yakarsın bi cigara, anlatırsın. dede-torun ilişkisine dönmesin de haha. geldiğinde haberleşelim o zaman. yoktur başka isteğim. senin de olduğu vakit haber edesin.

Blogger tarafından desteklenmektedir.