"Bilal Emre Arslan, 6. kyu!" demesinin ardından diğer aikidoka (aikido öğrencileri)lardan bir alkış yükseldi.

Sınava giren 8 öğrenciydik. 4'ü 6. kyu (yani başlangıç seviyesi), 2'si 4. kyu, 2 tane de 1. kyu sınavına girenler vardı. 1. kyu sınavına girenlerden birisi geçemedi, diğer herkes geçti. Yalnız o görsel şöleni, kendi imtihanımı, öncesini, sonrasını dile getirmem çok zor. Bizimkiler biraz sönük kaldı üst düzeylerin sınavlarının yanında. Sadece tek bir hareketi unuttum o da Tachi Waza Katate Dori Ai Hamni Iriminage, onu da hemen toparlayıp yaptım sonrasında. Sensei tek tek hareketleri sayıyor, sen de ona göre tek tek rakibine uyguluyorsun. Dediğim gibi, üst düzeylerin sınavlarını da izledik ve inanılmaz bir görsel şölendi.

1. kyu sınavı inanılmaz! 30-40 tane farklı hareketten sonra bıçak ve sopa saldırılarına karşı taktikleri de sergilediler. Sonrasında ise sensei japonca bir şey söyledi ve 3 sempai (üst dönem öğrenci) ayağa kalkıp sınav olana dalmaya başladı. Önce sırayla gerçekleştirdikleri saldırılarını senseinin elini çırpıp "hep beraber" demesinin ardından diğerinin saldırısı bitmeden gerçekleştirmeye başladılar ve sınavı geçebilen aikidoka hepsini savuşturdu, hepsini yere yığdı.

Sınav soruları bunlardı. Artık neredeyse hepsini ezbere ve refleks olarak yapabiliyorum.


Önümüzdeki dönem de devam edeceğim. Bakarsın USI'de rock'n roll dansına da kayıt olurum. Japonca kursuna da gitmeyi planlıyorum. Önümüzdeki dönem için plan çok. Buhranımı da epey attım üstümden. Yarın son kalan pürüzü temizledikten sonra bambaşka bir insan olma yolunda ilerleyeceğim. Aslına bakarsan kendim olma yolunda desem daha mantıklı. Neyse ilginizi çekerse oradaki hareketlerin bir çoğu da şurada;


Blogger tarafından desteklenmektedir.